הפקולטה לחקלאות,
מזון וסביבה
ע"ש רוברט ה. סמית

האוניברסיטה העברית בירושלים

huji 717
החוג לכלכלת סביבה וניהול

|  חטיבת איכות הסביבה  |  "חטיבת שיווק ומימון"  |  "חטיבה בחקלאות"  |

החוג לכלכלת סביבה וניהול וחטיבת שיווק ומימון (1715)

חטיבת לימודים בין-חוגית לתואר "בוגר", משותפת לחוגים: מדעי הצמח בחקלאות (710); הגנת הצומח (715); כלכלת סביבה וניהול (717); מדעי בעלי-חיים (718);ביוכימיה ומדעי המזון (722); מגמת ניהול מלונאות, משאבי מזון ותיירות (729).

רכז: פרופ' אמיר היימן, כלכלת סביבה וניהול

מידע כללי:

מוצר, מחיר, הפצה, פרסום, מיתוג, אינפורמציה, תפיסת איכות -- מושגים אלו מהווים נושאים לדיון והחלטות כחלק משגרת יומה של מחלקת השיווק בכל פירמה הפועלת בשוק תחרותי. פירמה שלא תשכיל לשווק את מוצריה תוך הבנת המאפיינים של המוצרים, של הלקוחות ושל המתחרים צפויה להיכשל עסקית. גיוס הון, הלוואות, מניות, אגרות חוב, השקעות -- מושגים אלו, הלקוחים מתחום המימון, משומשים תדירות על ידי המנהלים הפיננסיים בכל פירמה. פירמה שלא תשכיל לנהל היטב את סיכוניה, את נכסיה הכספיים ואת תזרים המזומנים שלה עלולה לפשוט את הרגל. פירמות הפועלות בתחומי החקלאות והמזון מתמודדות עם אתגרים שיווקיים ומימוניים ייחודיים, הנובעים מחשיפה מוגברת לסיכונים כגון אירועים של תנאי מזג אויר קיצוניים, ושינויים פתאומיים בהרגלי התזונה ובהעדפות הצרכנים לגבי טעמים, סיכונים בריאותיים, ועוד. לפיכך, הביקוש לכלכלנים בעלי רקע בשיווק ובמימון בסביבה העסקית הייחודית לתחומים כגון ביו-טכנולוגיה, יצוא חקלאי ושיווק מוצרי מזון עולה על ההיצע, והיקפי הפעילות במגזרים הכלכליים העוסקים בחקלאות וביוטכנולוגיה נמצאים במגמת עליה מתמדת. המסלול של כלכלת סביבה וניהול וחטיבת שיווק ומימון מכשיר בוגרים בעלי התמחות מוערכת בשוק, ולא בכדי רבים מהם מועסקים בתנאים אטרקטיביים ומאיישים עמדות מפתח במגוון מגזרים במשק, הן בתחומי החקלאות והמזון והן בתחומים אחרים. במסגרת התוכנית מוצעים קורסים ייחודיים בתחומי השיווק והמימון, וכן סדנאות שמטרתן היא להכשיר תלמידים לבצע פרויקט מחקר הכולל סקירת ספרות, בניית השערות מחקר, איסוף נתונים וניתוחם, כתיבת דו"ח מדעי והצגה בפני קהל.

מבחר קורסים הנלמדים במסלול:

מבוא לחקר שווקים / ניהול פיננסי / שיווק תוצרת חקלאית / סדנה בשיווק מוצרי מזון חקלאות וסביבה / ניירות ערך ומכשירים פיננסיים / תמחיר וחשבונאות מנהלית / ניתוח דוחות כספיים / תקשורת ופרסום / התנהגות צרכנים / שיווק במלונאות ובתיירות / מערכות מיד בניהול, ועוד.

כדאי לדעת:

• בוגרי החטיבה יקבלו תואר בוגר של האוניברסיטה העברית, כאשר על התעודה ובגיליון הציונים יצוין: בוגר אוניברסיטה במדעי החקלאות, בחוג לכלכלת סביבה וניהול ובחטיבה לשיווק ומימון.
• הרישום לחטיבה מתבצע בתחילת שנת הלימודים השנייה
• החטיבה מציעה מלגות הצטיינות לתלמידי השנה השנייה והשלישית, ומאפשרת למעוניינים להשתלב בתוכנית השמה בעסקים בשנה השלישית.
• תוכנית הלימודים מחייבת לעמוד בדרישות קורסים במכסה של 126 נ"ז לפחות להשלמת התואר.
• ניתן ללמוד במסגרת התואר קורסים שונים ממדעי הטבע במסגרת של 10 נ"ז מחוץ לקמפוס (באישור יו"ר החוג).
• משך הלימודים הוא 3 שנים.
• בוגרי החוג לכלכלת סביבה וניהול מבוקשים בכל ענפי המשק, במגזר הפרטי והציבורי, בשוק ההון ובתפקידי ניהול במגזרים שונים.
• הלימודים מתקיימים באווירה חמה ומשפחתית, בקמפוס רחובות, אחד מבין ארבעת הקמפוסים השייכים לאוניברסיטה העברית - 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת.
• קמפוס רחובות הינו קמפוס ירוק ומרהיב ביופיו, עם קפיטריה עשירה, חוות מחשבים חדישה, כיתות ממוזגות, ספרייה, מרכז נופש עם חדר כושר ובריכה, מלגות, הלוואות ופרסים, מעונות, תכנית פר"ח, תמיכה בסטודנטים עם לקויות למידה ועוד.

ניתן לעיין בתכנית הלימודים המלאה בשנתון הפקולטה לחקלאות , תחת הכותרת כלכלת סביבה וניהול > >
כלכלת סביבה וניהול בחקלאות וחטיבת שיווק ומימון(1701)


בברכת שנת לימודים טובה ומוצלחת,


יו"ר החוג לכלכלת סביבה וניהול- ד"ר עדו קן
מזכירות החוג לכלכלה – גב' מירי ארזי.

K&E Design
© The Hebrew University of Jerusalem